Lawatan Dari Pelajar STMIK-AMIK Jayanusa, Indonesia.


Pada 27 hb Februari, 2023 yang lalu, sekumpulan pelajar dari STMIK-AMIK Jayanusa, Indonesia, telah datang berkunjung ke IT Services, KPJ Tawakkal KL Specialist Hospital serta beberapa jabatan yang lain untuk sesi lawatan sambil belajar.

Tujuan lawatan sambil belajar ini adalah untuk mempelajari secara kasar tentang perjalanan hospital swasta di Malaysia. Pelajar-pelajar bersama pensyarah mereka En. Imam Gunawan telah mengunjungi IT Services dan melihat persekitaran IT Services terutamanya bilik pelayan, serta stesen kerja kakitangan di jabatan IT Services.

En. Nazrin (IT Executive) telah memberikan penerangan serba ringkas kepada kumpulan pelajar-pelajar ini tentang sistem yang digunakan dan juga aplikasi-aplikasi yang ada di KPJ Tawakkal KL Specialist Hospital. Kemudian kumpulan ini telah beralih untuk melawat ke wad-wad, jabatan rekod perubatan, dan jabatan pendaftaran.


Kumpulan kedua yang datang melawat ke IT Services adalah daripada pelajar-pelajar kejururawatan dari institusi yang sama dan diketuai oleh Sr. Izzana. Penerangan serba ringkat telah diberikan oleh Sr. Izzana tentang fungsi jabatan IT Services dan kepentingannya dalam perjalanan pengurusan di KPJ Tawakkal KL Specialist Hospital.